Raily beach weer een mooie dag!

4 augustus 2014 - Ao Nang, Thailand

Na het ontbijt even een vergadering... Wat gaan we doen? De keuze was gisteravond eigenlijk al gemaakt; raily beach. Alleen per boot kun je er komen en op alle plaatjes ziet het idyllisch uit. We zijn naar het einde van de boulevard gelopen en tickets gekocht bij een kantoortje en tot onze verrassing kregen we de hele dag een long tale boat tot onze beschikking met kapitein.. We vroegen ons al af waar de hangmat voor diende die in de boot hing..Onze kapitein heeft het dan erg druk met hangen in de hangmat ...  . Een korte rit heen en om half zes weer terug. De boot bleef in de baai liggen. Onderweg genoten van een rustige zee en het magnifieke uitzicht. Lekker zonnen, lezen een kippenpoot wegwerken en naar de andere delen van dit mooie gebied lopen. De jongens hebben nog een tocht naar de lagune gewaagd. Veel klimmen en dalen zonder gezekerd te zijn. Kijk, wij als vrouwen hadden het bordje " dangerous" al gelezen. Als je in dit land al op slippers weggestuurd wordt terwijl het eigenlijk niet kan is zo'n bordje wel een dubbele waarschuwing! Het was erg glad en steil en wij (Vrouwen) hebben besloten op het koraalstrand te blijven. Half onder de overhangende rotsen. Het was dan ook verontrustend wakker te worden doordat je onderbenen nat werden van de regen. Het lijkt iedere keer hetzelfde verhaal... Binnen een paar tellen spoelde het van de regen. De jongens waren nog niet terug en we hadden besloten bij het begin en eindpunt van de route hen op te wachten. Al snel waren ze weer beneden. Je kunt je niet voorstellen hoeveel blubber en water er hier in korte tijd naar beneden komt! Doorweekt zijn we naar het strand gelopen waar onze gehuurde boot lag . Ondertussen stonden er ook flinke schuimkoppen op de golven dus van een rustige terugvaart was geen sprake. Wel fijn als je bedenkt een verstopte neus te hebben; het gaat hier vanzelf over! Dan wel door het pittige eten dan wel door het zoute water. Tip; geen neusspray meenemen naar Thailand ! We moesten ergens anders aanleggen en dat betekende een flink eind lopen. Een tuktuk is overigens snel gevonden. Of beter ; ze vinden jou wel! Ach het is hier erg goedkoop dus doen we hier ook iets goeds voor de economie. Even nazitten beneden en nu maar douchen en zien of we Eric's witte broekje (......) schoon krijgen ( nu roze van de blubber) we gaan straks een eettentje zoeken en voor de komende dagen de wensen, het weer en de nog te kopen souvenirs doornemen . Sawadee, liefs Gea

1. Suzewesterveld:
    4 augustus 2014