Ruige route

2 augustus 2014 - Ao Nang, Thailand

Vanmorgen zijn we naar Koh Phi Phi Islands gegaan. Met de speedboot want dat ging lekker snel. De rug patiënten zijn van hun rugpijn af en de anderen hebben een hernia opgelopen.... Tjonge het ging behoorlijk tekeer ...een jongen was behoorlijk zeeziek en een Frans meisje durfde niet meer terug. Na drie kwartier varen kwamen we bij het eerste eilandje, bamboo bay. Een klein uurtje aan het strand liggen en zwemmen. Er lagen veel dode stukken koraal op het strand. Of dit is gekomen van de tsunami of de vele bezoekjes, wie zal het zeggen.... Vervolgens naar lohsamah bay om een half uur te snorkelen. Monkey bay waar de apen in het water sprongen om het toegegooide eten te bemachtigen. ( van de vele soorten die we in de boekjes lezen zien we toch steeds dezelfde...) Viking cave, waar mensen via bamboe stellages de volgelnestjes " plukken". Deze brengen veel geld op en worden in gerechten gebruikt. Het schijnt een delicatesse te zijn, ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen! Phi phi don Island voor de lunch aangedaan. Op elk moment van de dag is hier rijst verkrijgbaar; bij het ontbijt, lunch en diner...Hier waren nog sporen van de tsunami te zien. Naast resorts staan piepkleine huisjes van afvalhout en golfplaten. Zo tegenstrijdig!  Na anderhalf uur weer in de boot en naar piley bay. Een werkelijk fantastische lagune. ( wel erg druk met andere bootjes....beetje jammer) even zwemmen en naar de volgende snorkelplek. Hier werden de vissen gevoerd. Af en toe vergisten ze zich even en had ik m'n eigen fish Spa. De onderwaterfoto's volgen nog. De terugtocht was weer spectaculair! Veel gedaan in een korte tijd. 's Avonds hebben we een beachparty gehad. Met een busje naar het strand aan de andere kant van de rots. Dit werd georganiseerd door het hotel waar we verblijven . Muziek, een danser met brandende fakkels en natuurlijk weer eten en drinken .... De badkleding gaat zelfs strakker zitten..... Tegen half tien weer terug bij het hotel en daarna de stad in. Er speelde een goede band in een kroegje en het publiek keek stijfjes toe. Daar hebben we maar even verandering in gebracht. Na een aantal nummers danste en sprong een grote groep Chinezen mee. ( even aan de echtgenoot vragen of ze met Eric mocht dansen ( jaja)  we hopen geen filmpjes op Facebook of you tube tegen te komen! De kroeg stond aardig op z'n kop en de uitnodiging voor morgen is al binnen. Hier wil ik het maar bij laten. Morgen maar even bijkomen bij het zwembad. Sawadee liefs Gea

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Alet:
    2 augustus 2014
    Haha prachtig!! Super dat jullie het zo naar de zin hebben :) vandaag lekker uitbrakken bij het zwembad? Geniet van jullie laatste week! X
  2. Joke:
    2 augustus 2014
    Mooi verhaal, jullie beleven veel! En een kroeg op de kop zetten dat kunnen jullie! Volop genieten ....heerlijk x
  3. Suzewesterveld:
    2 augustus 2014
    Tsjonge , wat maken jullie veel verschillende dingen mee! Een reis om nooit te vergeten! Jullie lijken wel onvermoeibaar!
  4. Marja Wieringa:
    2 augustus 2014
    Wij zouden er wat voor geven om grote erik met de kleine chineesjes te zien dansen.