SALT ROCK

8 augustus 2016 - Salt Rock, Zuid-Afrika

Gisteren na ons bezoek bij de super wifi even tanken. Wat er toen gebeurde. ..
Naast ons stopte ook een busje vol met ( zulu) vrouwen. Harde muziek en een groot feest. Variërend in leeftijd van 20 tot 80 jaar en het was een klein busje. Bestaat dat? Voller dan vol? Wij maar meedansen, volgens Ellen lagen er erg veel lege drankflessen in hun bus. Nou ja... wel veel lol.
Volgens ons reisboekje was het zeer verstandig om vroeg te vertrekken vanmorgen om vooral op het strand bij te komen van een week reizen. Vroeg op en even vlot onder de douche. Het water is hier een beetje bruinig. ( daar kwamen we achter bij een snel handwasje. Het ondergoed raakt ietwat op en nu zijn de onderbroeken in elk geval niet meer wit, valt t ook niet op als ze vies worden.)
Ria is superlenig; haar wassen in een badkuip maar...... dan zonder douchekop. Dus uitspoelen onder de badkraan. Knap he?!
Door de airco in ons busje heeft iedereen een soort kennelhoest opgelopen. Gisteravond voelde Ello zich al niet lekker. En vandaag was voor hem een dag met veel slapen en pillen.
De wegen richtig zuiden zijn erg goed te doen, ook veel minder koeien, geiten en kippen op de weg. Behoorlijk vroeg kwamen we bij ons guesthouse aan. Volgens het bord bij het hek waren we pas vanaf 14.00 uur welkom. ( aankomst van ons 11.30 uur met patiënt.)
We hebben de oceaan opgezocht en even iets gedronken en een wandeling en veel foto's gemaakt. Het stormt hier waardoor de dolfijnen en walvissen moeilijk zijn waar te nemen.
Een groep kinderen speelde in het zoutwaterbassin waar wij foto's maakten. Uiteraard ook van die kinderen foto's geschoten; ze zijn erg fotogeniek! Jaap heeft ze wat geld gegeven om een bal te kopen. Direct werd er actie ondernomen. Zo leuk!
Hier is het wel een decadente boudel. Alles achter hekken en honden bij het hek. De gastvrouw is aardig en gaat voor ons koken. Het ziet er op papier heerlijk uit, we zijn benieuwd.
Morgen vliegen naar Port Elizabeth. Volgens mij niet erg vroeg op. We gaan het zien, maar vooral veel in de handbagage stoppen. ( die 20 kilo hijgt behoorlijk in onze nek.)
Tot zover, dikke tuut gea

1. Joke:
    8 augustus 2016
    Wat een belevenis Mijn reis is destijds begonnen in Port Elisabeth! Gaan jullie vast naar Addo park, super leuk!!!
    Beterschap voor Ello en goede reis morgen
    Liefs
  2. Suze westerveld:
    Beterschap voor Elloo!!
  3. Els:
    8 augustus 2016
    Tjonge wat weer een belevenis!! Port Elizabeth is werkelijk prachtig! Ik zei toen ik daar was, hier zou ik wel een huis willen. Een hele goede vlucht morgen. En Ello heel veel beterschap. Tuut Els
  4. Helga:
    8 augustus 2016
    Ello beterschap. Dit kun je niet gebruiken tijdens deze prachtige reis. Ben benieuwd wat jullie bestemming wordt na Port E. Veel plezier allemaal en een fijne vlucht morgen. Groetjes Helga