Sea point

17 augustus 2016 - Seepunt, Zuid-Afrika

Vanmorgen op ons dooie gemakje opgestaan en voor de verandering eens licht ontbeten. Dat wil zeggen geen Englisch breakfast voor Eric en vooral veel yoghurt met verse vruchten.
De trip naar sea point was maar 20 kilometer, zeg maar aan de andere kant van de stad. Hier hebben we een huis ( huis Haerlem) met een zicht op zee en mooie kamers. Altijd even zoeken waar het koelkastje in je kamer is verstopt; of onder in een kast of onder je bed of iets dergelijks. Water koel gezet voor onze beklimming naar de top van de tafelberg. Maar eerst eens zien wat er allemaal moet gebeuren qua reserveringen ed.
Vandaag twee dingen door kunnen strepen; de shark dive en de tafelberg. De eerste was volgeboekt. De laatste beklommen ( f@!#ING zwaar). Geen glad geplaveide paadjes, nee klimmen en klauteren. Je kunt je voorstellen dat het tempo van de ladies ietsje lager lag dan dat van de mannen. Toen Jaap terug liep om te zien of we nog in leven waren hebben we bijna gelijktijdig besloten om met de gondel terug te gaan.
Het uitzicht was werkelijk fantastisch! Wel werd tegen het einde van de middag de bewolking dikker. Het tafelkleed over de tafelberg was het nog niet, maar een weersverandering was op komst. Terwijl ik dit nu typ op mijn telefoon is het hard gaan waaien. Hopelijk loopt onze trip naar Robbeneiland geen gevaar... ( Jaap heeft even zijn expertise laten gelden; wind komt van de tafelberg dus geen paniek voor morgen. Er is trouwens nog tijd genoeg om in paniek te raken)
Vanavond in een simpel restaurant gegeten voor zeg maar een kleine 90 euro ( met z'n zessen, ik zeg; koopje!) Ello, Eric en ik hadden een pasta gekozen en werkelijk waar, de Italianen zouden hier jaloers op mogen zijn. Man man man, wat kunnen die kunstenaars hier koken! We kregen niet eens alles op en zijn vergeten om een doggybag mee te nemen, er zijn hier zoveel zwervers dat ik me schaam voor het eten dat we weggooien. Morgen doen we het anders!
Ons logeerhuis ligt, zeg maar, in een behoorlijke steile straat. Onze bus raakte de achterkant bij het inrijden van de straat en toen we terugwandelden van het restaurant was het geklaag dan ook niet van de lucht.
We doen nog even een drankje in de tuin en dan maar naar bed; morgen hopelijk weer een indrukwekkende dag tegemoet.
Tot zover, dikke tuut Gea.

1. Egbert:
    17 augustus 2016
    Tip. Eten bij Mama Africa in de Longstreet. Heerlijk, gezellig en zeer sfeervol.
  2. Gea Fopma:
    17 augustus 2016
    Goed gooi het in de groep!
  3. Helga:
    18 augustus 2016
    Hoi allemaal,
    Wat grappig dat jullie ook in Huis Haerlem verblijven. Ja steil straatje, vooral met hardlopen. Goed zeg dat jullie de tafelberg hebben beklommen. Nog heel veel plezier in Cape Town