Senegal in Groningen

18 september 2019 - Rottum, Nederland

Gisteren zijn Linde en ik naar Groningen getogen om onze reis door te nemen bij en met Anna en Bouba. Omdat we middenin de oudergesprekken zitten was het, door een her en der uitgelopen gesprek, een beetje gevlieg en gehaast.

Hurry in de auto en Google Maps bij de hand, of liever gezegd op de bijrijdersstoel en dwars door de stad naar Anna en Bouba.

Een warm ontvangst viel ons ten deel en we hebben van een heerlijke maaltijd genoten. De naam van het gerecht begon dacht ik met een "y".....een beetje tongbreker..

In elk geval bestond het uit kip met een spicy bite, rijst en salade. Het toetje was erg bijzonder; yoghurt met " teff". Ik had er nog nooit van gehoord, het lijkt een beetje op Quinoa. Korrels van meel in je yoghurt.... Het klinkt bijzonder en zo smaakt t ook. Maar glutenvrij, dat dan wel weer.

We hebben onze reis doorgenomen en het ziet ernaar uit dat we een hurry-up programma hebben, in conceptvorm. Dat wil zeggen dat er nog van alles kan veranderen als ik Bouba goed heb  beluisterd. Er kan nl van zomaar iets tussenkomen; een boze agent, omgevallen vrachtwagen, een demonstratie en o ja.... een Etiopische vriend. Geen idee, waar die vriend genaamd Thomas, dan zit in de auto als we Anna, Eef en Klazien ophalen uit Gambia halverwege onze reis. Het wordt waarschijnlijk iets met een          " schoot".

Voordat we gaan verhuizen met de school komen Anna en Bouba nog langs om spullen uit te zoeken voor de school in Senegal, waaronder veel kleutermeubilair. Jammer dat de planning van ons schoolgebouw vertraging heeft opgelopen. Nu kunnen we niet helpen om de spullen op de plaats van bestemming te krijgen.

We hebben erg gelachen en Bouba maakt alvast een afspraak bij de maatschappelijk werker, voor als hij terugkomt. Misschien ook een goede tip voor ons🤣.

De datum 9 oktober komt nu rap dichterbij, we hebben er erg veel zin in!

Tuut Gea

1. Joke:
    18 september 2019
    Waarom verbaasd mij dat hurry, hurry niet🤣😂🤣
  2. Els:
    18 september 2019
    Spannende/bijzondere reis!! Verheug me al op de vehalen😃
  3. Ype Poortinga:
    Juist de verrassing ....
  4. Jan Harms:
    21 september 2019
    Gea, dat is plezier tot de 3e macht. Het lijkt wel een voorgerecht - hoofdgerecht en later een toetje.