Senegal

30 augustus 2019 - Delfzijl, Nederland

Eigenlijk duurt t nog een dikke maand voordat Linde en ik naar Senegal afreizen. Maaaaaarrrrr, we zitten al druk in de voorbereidingen.

Anna is een vriendin van onze directeur Els en heeft samen met haar Sengalese partner Bouba een school gebouwd voor kleuters in Kafoutine. We hebben als school een actie gehouden voor de school. Toen Anna vroeg wie het leuk vond van ons team om eens te kijken bij de school in Senegal en te helpen met hand en spandiensten, gingen de handen van Linde en mij tegelijk de lucht in. Els vond dat we dat ook wel verdienden op de een of andere manier en we mogen zelfs reizen buiten de schoolvakantie om! Hebben wij het getroffen met onze Els of niet? Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik dol ben op kleuters, maar mijn talent ligt toch bij een oudere leeftijd van de kinderen.

De tickets waren al geboekt in februari en m'n vriendin Joke komt  niet weer bij; foute vliegveld! Tja...  op de een of andere manier is me dat vaker gebeurd.... Linde en ik waren nogal druk en de KLM werelddealweken liepen ten einde. We moesten vlot handelen. Toen dat allemaal gelukt en betaald was, Anna ge-appt: :"Het gaat nu echt gebeuren hoor!" Anna's telefoontje was ook erg positief, tot ze vroeg: "Jullie vliegen toch, mag ik hopen, NIET op Dakar heh? "

Hierbij moet ik zeggen dat de KLM alleen op Dakar vliegt en niet op Banjoul. ( Banjoul ligt dan wel in Gambia maar wel lekker in het midden van Senegal. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat we dat voordien ook niet hadden uitgezocht) Senegal is Senegal... toch? Zo werkelijk groot is Senegal nu ook weer niet, er natuurlijk geen rekening mee gehouden dat de infrastructuur een pietsie anders in elkaar steekt dan in Nederland.

Bouba wordt onze reisgids en steun en toeverlaat en haalt ons op met de auto, wat gelijk staat aan drie dagen reizen om op de plaats van bestemming te komen.

Afijn, onze prikken zijn gezet, waarbij de helft van de gele koorts prik van Linde over de grond sijpelde... hoe kan het dan dat ze toch goed beschermd is, vraag ik me hardop af. Ze heeft het restant niet van de vloer opgelikt. Naja, het zal wel in orde zijn, de nota was in elk geval niet gehalveerd, beetje jammer.

Voordat we werkelijk gaan vertrekken zullen we nog een keer bij Bouba en Anna gaan eten en daar kan ik nu al naar uitzien!

Toedeloetie

Tuut Gea

1. Ellen Kingma:
    30 augustus 2019
    Wat leuk dat je weer aan het schrijven gaat. Deze keer ben ik er niet bij 🤪 . Geniet lekker van de voorbereiding en ga je verslagen met plezier lezen💋
  2. Joke:
    30 augustus 2019
    Een goede voorbereiding is het halve werk😊 ....het wordt vast een mooie reis en ik ga je natuurlijk volgen 😘
  3. Els:
    30 augustus 2019
    Oh Geweldig Gea, verheug me nu al op de verhalen. Wat een bijzonder reis zal dit worden. Heel veel plezier en genieten. Dikke tuut. En .........voorzichtig zijn he?
  4. Marja Wieringa:
    30 augustus 2019
    Heerlijk om al je verhalen weer te lezen en hopelijk foto s te zien
  5. Helga:
    31 augustus 2019
    Leuk Gea om je verhalen weer te lezen. Het wordt vast een hele mooie en bijzondere reis. Heel veel plezier
  6. Marga Lauwen:
    31 augustus 2019
    Gelukkig gaat Bouba jullie begeleiden :) Doe ze de hartelijke groeten en ga genieten van deze vast prachtige reis ! Natuuuurlijk ga ik jullie graag volgen !
  7. Jan Harms:
    31 augustus 2019
    Heel apart. Anders dan anders. Je ziet en maakt weer meer mee dan een ander. Zeg wel eens "Het zal Jantje de Boer niet zijn" Geniet nu al.
  8. Hans:
    31 augustus 2019
    Gea, wat een verrassing. Ik zal je reisverslagen zoals altijd met veel belangstelling en plezier volgen.
  9. Herriet:
    1 september 2019
    Gea wat leuk dat je zo'n reis gaat maken. Ik ga weer met alle plezier jullie volgen in alles wat jullie gaan meemaken. Alvast veel plezier met de voorbereidingen.
  10. Egbert:
    2 september 2019
    Gea, ik ga je volgen. ( figuurlijk dan :) )
    Alvast heel veel plezier.
  11. Giny Puister:
    8 september 2019
    Klinkt nu al leuk , avontuurlijk en hilarisch! Verheug mij nu al je verhalen.
  12. Linde:
    9 september 2019
    ZIN IN! Wordt één groot avontuur, de voorpret is al maanden bezig. Kom maar op!:)
  13. Gerrie koolenbrander:
    9 september 2019
    Leuk om je te volgen, even een tip: neem desinfectie doekjes mee