Woensdag, gehaktdag!

7 augustus 2014 - Ao Nang, Thailand

Tja, het visavontuur van de mannen kreeg toch nog een staartje... Dat hoorden wij als vrouwen pas gisteravond tijdens het eten bij Ning en Konrad ( Eric had daar de geweldige saté gemist toen hij ziek was en zodoende belandden we weer bij dat half Nederlands half Thaise stel) tijdens het vissen viel de halve hengel van Egbert in het water zodat hij alleen nog een handvat in zijn hand had... Redelijk komisch maar daar dacht de baas van de boot echter anders over! Terug aan de wal moesten de mannen 7000 bath betalen, zeg maar een dikke 150 euro. Dat wilden ze niet betalen omdat het ondeugdelijk materiaal was, een hengel valt natuurlijk niet zomaar uitelkaar. Onze mannen zouden worden meegenomen naar de touristenpolitie, maar dat bleek later het kantoortje te zijn van de visboten verhuur. Om een lang verhaal kort te maken; de mannen zijn lopend naar het hotel gegaan na bedreigingen van de visman... De smeuïge details kan niemand beter vertellen dan Egbert ...
Gistermorgen hebben Els en Ellen zich anderhalf uur vermaakt in de nagelstudio. Ria en ik zijn een stuk gaan wandelen. Het was erg warm en we liepen over de boulevard van eettentje naar eettentje om servetjes tegen het zweten te bemachtigen. Nog een lang stuk over het strand en aan het eind van het strand krioelde een vrij grote vis. Die had zich in de wilde branding duidelijk vergist en wij pakten een stokje om m weer de branding in te helpen. Geen idee of ie giftig was of zou bijten . Het was op een golf na gelukt. Plotseling kwam er uit de verte een Thai aan rennen en zonder blikken of blozen pakte hij de vis met twee handen bij zijn kop en rende er net zo hard weer mee weg, ons verbluft achterlatend. We schoten vreselijk in de lach, het leek wel Bananasplit ! De middag bij het zwembad doorgebracht. Ello en Jaap waren met een duikboot mee.( om te duiken dan..) en Egbert en Eric hebben zich vermaakt bij de fitness . Tijdens de happy hour een deal gesloten met de manager . Eric kwam op het geweldige idee om donderdagavond te bbqen met ons 8 ten bij de beachclub. We krijgen een kok mee, vis, vlees salade en drankjes en krijgen onze eigen party( nu al zin in!) gisteravond nadat we bij ning en Konrad hadden gegeten nog even naar de boogie bar. Bijna bij de bar stonden we op elkaar te wachten toen er een Frans sprekend meisje in paniek uit een nabij gelegen hostel kwam rennen. Haar vriend spuugde bloed en viel steeds weg. Een andere jongen holde naar de dokterspost. Egbert en Ello zijn mee naar de kamer gegaan waar de jongen in bed lag en hebben de jongen in stabiele zijligging gelegd. De dokter met gevolg was snel gearriveerd. Ernstige uitdroging. De dokter kon het verder alleen wel af en de desinfecterende gel kwam goed van pas, je weet tenslotte maar nooit ! In de boogie bar lekker gedanst op live muZiek. Toen de band gestopt was mochten we onze eigen verzoeknummers uitzoeken. Er waren nog maar een weing mensen dus gingen we " dansen op de vulkaan!" Het zwart onder onze voeten was alleen met een vijl te verwijderen. Het was weer fun!
Ondertussen is het hier donderdag tegen de middag en drinken op ons gemak koffie onder het afdak. Deze bui duurt al een uur.... Vanavond geeft de buienradar een gunstiger beeld, laten we het hopen! Voor nu; sawadee liefs Gea

1. Joke:
    7 augustus 2014
    Heerlijke verhalen Gea, nog veel plezier samen!!
  2. Alet:
    7 augustus 2014
    Fantastisch wat jullie allemaal beleven! Voor vanavond heel veel plezier en morgen een goede terugreis gewenst! Liefs
  3. Suzewesterveld:
    7 augustus 2014
    Het is toch bijna niet te geloven dat je iedere keer van die bijzondere dingen meemaakt! Voorspoedige terugreis gewenst!